Fa escassos dies es va saber que el FC Barcelona ha arribat a un acord amb Mediapro per la gestió i pels drets audiovisuals de Barça TV, la televisió del club. Divendres passat, a través d'un comunicat publicat al web oficial del Barça, es van donar a conèixer les característiques del nou contracte, que inclou els partits de Copa -menys la final- i de Lliga de la temporada 2014-2015. Segons el mateix text, "el nou acord consolida la bona relació professional entre Mediapro i el FC Barcelona". El Grup Mediapro també s'ocuparà -així ho ha acordat amb el club blaugrana- de la producció, la difusió i l'explotació del canal de televisió Barça TV. I ho farà d'aquí a dues setmanes, al mes de novembre. Per bé que el club continuarà mantenint la propietat del canal i continuarà decidint quina és la línia editorial dels seus continguts, Mediapro es fa responsable de la gestió de Barça TV. És a dir, es fa responsable de la producció dels seus continguts.
Tot plegat s'emmarca -crec que no és agosarat considerar-ho així- en el desig de retallar despeses implantat per la junta del president Sandro Rosell. Aquests dies he pogut llegir en diversos llocs que al club, si no m'erro, li costa més de sis milions d'euros anuals mantenir el seu propi canal de televisió. I per això el club ha decidit que Mediapro s'ocupi de gestionar el canal, per reduir costos. Sóc conscient que, d'entrada, no hi ha res que ens hagi de preocupar. Però, després de donar-hi tombs, em sembla que cal fer una petita reivindicació a favor de Barça TV.
Per motius que ara no vénen al cas, fa uns quants mesos vaig poder compartir unes quantes hores de treball amb alguns dels treballadors d'aquest mitjà de comunicació. És per això que, quasi inconscientment, quan vaig sentir la notícia se'm va regirar una mica l'estómac. Se'm va regirar perquè, si bé entenc la voluntat de reduir despeses per part del club, m'espanta la idea que aquesta mesura pugui fer trontollar l'estructura i la bona feina que l'equip de professionals d'aquest canal duu a terme. I és que tothom sap que el Barça és una marca mundial, especialment durant els darrers anys. I també tothom en coneix els motius: un palmarès espectacular, un joc extraordinari, uns jugadors excel·lents i un entrenador que enamora. I sí, tots aquests arguments són els que expliquen, en gran part, la bona dinàmica que el club exhibeix actualment. Però, alerta, que el Barça no s'acaba al terreny de joc. El Barça no s'atura quan l'àrbitre xiula el final del partit, ni quan els jugadors es dutxen, ni quan els aficionats desfilen cap a casa després de l'enèsima nit de glòria. Hi ha altres factors que, si més no sota el meu parer, expliquen la bona salut del club. I Barça TV és -no ho dubteu- un d'aquests elements. Al capdavall, com passa en tants altres àmbits laborals, darrera unes quantes cares públiques n'hi ha d'altres que, tot i que es fan notar menys, remen tan intensament com els primers, i sempre en la bona direcció.

Per tot plegat, només espero que el nou acord entre Mediapro i el FC Barcelona no sigui el primer pas per anar reduint dràsticament els recursos destinats a Barça TV. Perquè això podria comportar l'erosió d'una feina que, més enllà de contribuir a fer gran el Barça, i segons la meva humil manera d'entendre aquesta professió, està ben parida. Molt ben parida.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada